Core Set/Ana Set

14 Kasım 2019 Perşembe

Gün 11 - Dunmer(Kara Elf/Dark Elf)

Her gün bir #theelderscrolls bilgisi

Gün 11 - Dunmer(Kara Elf/Dark Elf):


Dunmer:

Dunmerler ya da Kara Elfler, Morrowind'in kül renkli, kırmızı gözlü elf halkıdır. "Kara" yaygın olarak "kara tenli", "kasvetli", "kaderinden çirkin" anlamında kullanılır. Ancak Dunmerler ve onların ulusal kimlikleri, bu çeşitli çağrışımları zevkle kabul ederler. İmparatorluk'ta genellikle "Kara Elf" denir ama diğer Mer ırkları arasında "Dunmer" denir. Güçlü zekaları ve çevik fizikleri, üstün savaşçılar ve büyücüler olmalarını sağlamıştır. Yıkım büyülerinde, kılıç kullanmada ve okçulukta harika bir denge kurmuşlardır. Dunmerler, insanlardan iki veya üç kat daha fazla yaşarlar; 200 yaşında bir Dunmer yaşlı olarak görülürken, 300 yaşında bir Dunmer çok yaşlı olarak görülür. Karakter olarak sert, soğuk ve mesafelidirler. Diğer ırklara karşı kibirli ve kuşkuludurlar.

Dunmerler diğer ırklara, diğer ırklar da Dunmerler'e güvenmezler. Çoğunlukla gururlu, ayrılıkçı, gaddar, zalim ve zenofobiktirler ama ailelerine ve sadakata büyük önem verirler. Bazı genç Dunmer kızları orospuluklarıyla ün salmışlardır. Yeteneklerine ve güçlerine rağmen Dunmerler'in kinci doğaları, asırlık kavgaları, hainlikleri ve kötü şöhretleri, onların diğerlerinden etkilenmesini önlemiştir. Kızıl Yıl'dan(Red Year) önce Morrowind'de doğanlar, İmparatorluk geleneklerinde doğanlardan daha az arkadaş canlısıydı.

Tarihi:

Dunmerler, Kızıl Dağ Savaşı'nın küllerinden doğmuştur. Birinci Çağ 700 civarında yapılan rezil çatışma, Lord Indoril Nerevar olarak bilinen eski ve saygın bir savaş liderinin ölümüne, Altı Hane'nin yok olmasına, tüm Dwemer ırkının ortadan kaybolmasına ve Nerevar'ın meclis üyeleri ve en yakın arkadaşlarının tanrılığına yükselişine ve Dunmer'ı bugünkü görünümüne dönüştüren bir lanetle sonuçlandı. Nerevar'ın generali Vivec, büyücüsü Sotha Sil ve eşi Almalexia; Nerevar ve Azura'ya ettikleri yemini bozmuş ve kutsal gücü kendileri için kullanmışlardır. Bu olaydan sonra Tribunal hiçbir pişmanlık belirtisi göstermemiş ve Azura tüm Chimerler'i lanetlemiştir.

Dunmerler yıllar boyunca Tribunal'e tapmış ve öğretilerini takip etmişlerdir. Binlerce yıl boyunca güçlerini, Dunmerler'i dış güçlerden ve baş düşmanları Dagoth Ur'den korumuşlardır. Dagoth Ur İkinci Çağ 882'de uyandığında Tribunal tüm dikkatini ona vermek zorunda kalarak Morrowind'in özerk bir eyalet olmasını sağlayan Ateşkes Antlaşması'na izin vermiştir. Üçüncü Çağ'ın sonlarına doğru Nerevarine, Azura'nın kehanette bulunduğu Nerevar'ın reenkarnasyonu, geçmişin hatalarını düzeltmeye gelmiştir. Nerevarine, Morrowind'e yabancı olan ve  sözde İmparator Uriel Septim VII'nın ajanı bir Yalımlar(Blades) üyesidir. Tribunal'ın gücünü kaynağında kesmiştir: Lorkhan'ın Kalbi. Nerevarine, Kagrenac'ın Aletleri sayesinde Kalp ve Kalp'ten güç alan tanrıların bağlantısını kesmiştir; sonrasında Dagoth Ur, Sotha Sİl ve Almalexia öldürülmüştür. Ancak Vivec kayıptır.

Nerevarine, Morrowind’de iktidarda bulunmaktan kaçındı ve bunun yerine Akavir’e(başka bir kıta) yelken açtı. Dördüncü Çağ'ın ilk yıllarında Vivec, artık Baar Dau'yu(Sheogorath tarafından göndirilen meteor) tutamadı. Meteor, Vivec'in Şehrine çarptı ve Vvardenfell'in yok olmasına neden olan bir dizi doğal felaketi tetikledi: Kızıl Yıl(Red Year). Daha sonra Vvardenfell, Black Marsh'ın Argonyan orduları tarafından fethedilmiştir. Geriye kalan Dunmerler Tamriel'in dört bir köşesine, özellikle Skyrim ve Solstheim'e kaçmışlardır. İmparatorluk, Oblivion Krizi ile mücadele etmesi için birliklerini Cyrodiil'e geri çağırdığında Redoran Hanesi yeni bir ordu kurmuştur. Ordu, Argonyan istilacılarını püskürterek, Dunmerler'i daha kötü bir kaderden kurtarmıştır.

Toplum:

Yerli Dunmerler, Morrowind dışında doğan Dunmerler'e ve diğer ırklara yukarıdan bakar. Tribunal altındaki binlerce yıl boyunca, Dunmer toplumu, Chimer toplumu gibi yapılandırıldı: göçebe gruplar eski kabile uygulamalarında göreceli moderniteyi savuştururken, Göçmen Konseyleri'nin yönettiği yerel Büyük Haneler, iktidar ve bölge için birbirlerine karşı yarıştı. Haneler yükselip düşmeye yatkınlardı; birçoğunun nesli tükendi ya da diğerleriyle yarışmak için yeniden filizlendi. Üçüncü Çağ'ın kapanışında beş önemli hane vardı; Hlaalu, Dres, Indoril, Redoran ve Telvanni. Bu hanelerin, felakete ne kadar dayandığı bilinmiyor. Indoril, Tribunal Tapınağı'na çok bağlanmıştır ve bu ikisini birbirlerinden ayırmak zordur. Ashlands'da yerel kabileler yasalar veya hükümetler olmadan hüküm sürdü. genellikle bilge bir kadın ya da kahin tarafından dikte edilen ve bir klan lideri tarafından uygulanan kodlar, ritüeller ve eski geleneklerle katı bir şekilde yaşadılar. Ashlands ve Grazelands'in çöllerinde ve ovalarında yaşamışlardır. Yaşayan tanrılar tarafından yönetilmelerine rağmen Dunmerler için "barışçıl" statüko, hala oldukça acımasızdı. Politik entrikalar sürekli yaşanıyordu. Suikastler yaygındı; hatta bu hizmeti sağlayan legal bir lonca bile vardı(Morag Tong). Morrowind'in sahil şeridi boyunca büyük bir karaborsa hareketliliği vardı. Tapınak'a karşı gelenler ve bölücüler yıllar boyunca avlandı. Kölelik sıradan bir şeydi. Daha çok Khajiit ve Argonyan köle kullanılıyordu ama ayrıca insanlar ve elfler de kullanılıyordu. Goblinler, önemli ölçüde "kaynak" köleleri olarak görülüyordu. Tiber Septim köleliği yasaklamıştır ancak Dunmer halkının İmparatorluğa girişlerinde kendi kutsal ve geleneksel yasalarını korumalarına izin verildi. Üçüncü Çağ'ın sonlarında Kral Helseth, köleliği kanunen yasaklamıştır. Nekromansi(ölü kaldırmaca) bazı Dunmerler tarafından açıkça uygulanır ama Dunmer cesetleriyle değil tabii ki.

Büyük Haneler genel olarak, Tribunal'e olan inançlarını vaaz eden Tribunal Tapınağı'na, Tribunal'ı tanıyan "İyi Daedra"lara ve atalarının hürmetine saygı duyarlardı. Atadan kalanlar Hayalet Çitleri'ne güç vermek için kullanılmıştır. Bu çitler, Tribunal tarafından Dagoth Ur ve onun yardakçılarını engellemek için Kızıl Dağ'ın(Red Mountain) çevresine çekilmiştir. Dunmerler Dokuz İlahlar'ın Aedraları'na tapmayı reddedmişlerdir. Birçok Dunmer, Ashlanders'ın hayatta tuttuğu atalarının ve Daedra ibadetinin geleneklerine benzer bir şeyle yeniden bir araya gelmekle isteyeceklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bonus Gün 1 - Gizemli Kıta Akavir

#KafamEstikçeTheElderScrollsBilgisi Bonus Gün 1 - Gizemli Kıta Akavir Akavir: Dragon Land olarak da bilinen Akavir, Tamriel doğusunda...